Obnażanie się....
Zobacz oryginał śr., 16/05/2012 - 11:26 Najpopularniejsza definicja, a zarazem krótka i najbardziej treściwa serwisu społecznościowego to "serwis społecznościowy to serwis internetowy, który istnieje w oparciu o zgromadzoną wokół niego społeczność”.Facebook, Myspace, Nasza-Klasa, GoldenLine, Grono, LinkedIn, Hi5, Fotka, Twitter czy Last FM.– to tylko kilka ze znanych serwisów społecznościowych, na których konto posiada prawie każdy. Szacuje się ze około 67 % społeczeństwa korzysta z wyżej wymienionych. Jedną z przyczyn, dla której ludzie aktywnie korzystają z tych serwisów to silna potrzeba pozostawania w kontakcie z grupą, bądź społecznością i możliwość dyskutowania o swoich problemach. Na takim portalu sami projektujemy swoja stronę, która przedstawia naszą osobę. Możemy więc pokazać się w zupełnie inny sposób, niestety często odbiegający od prawdy. Może być to wytłumaczeniem popularności tego zjawiska – możliwość dowolnego kontrolowania tego, jak nas widzą inni, co niejako podnosi naszą wiarę w siebie. Może to zbyt odważne stwierdzenie ale można powiedzieć że jest się tym kim się chce być , bez większych wysiłków. Przez chwilę goszcząc na swojej stronie, koncie, blogu jesteśmy księżniczkami, księciami, bogaczami, podrywaczami bądź niewinnymi skromnisiami by po przejściu w tryb offline stać się na powrót kimś kompletnie innym. Perspektywa tworzenia profili, w których możemy wpisywać dowolne informacje o sobie , zamieszczać własne zdjęcia, , ustawić ulubioną muzykę i prowadzić własnego bloga, a wszystko to podać w ładnej skórce, przyciągnęła miliony na całym świecie. Oczywiście nie za każdym razem tak jest. Trzeba mieć krztynę inteligencji i polotu by stworzyć innego ja . Może zabrzmi to banalnie ale ja chce być tu sobą . Uważam że nie ma nic bardziej cenniejszego niż danie ludziom samego siebie tak innego i niepowtarzalnego. Bo inność i różnice napędzają ten świat.
Inną bardziej banalną przyczyną jest po prostu ciekawość co robią nasi znajomi . Bo w każdym z nas drzemie plotkarz/ra :).
David Teten, Scott Allen i Wayne Baker z American Management Association do najważniejszych korzyści osobistych płynących z dostępu do serwisów społecznościowych zaliczają:
- zwiększenie skuteczności i możliwości wpływania na innych użytkowników, autoprezentacja i promocja swojego doświadczenia, profilu osobistego i zawodowego,
- subiektywne poczucie szczęścia i satysfakcji,
- poprawę samopoczucia i zdrowia (według statystyk wśród osób mających rozwinięte więzi społeczne ryzyko problemów ze zdrowiem jest nawet 5 krotnie mniejsze),
- nowe pomysły i okazje rozwoju biznesowego,
- dostęp do środków finansowych.
Bibliografia:
- Your Guide to Understanding the Evolution, Power, and Potential of Online Social Networks: Part I by San Murugesan, Senior Consultant, Cutter Consortiu
- Analiza sieci społecznych – nauka o relacjach w społecznościach, Autor: Sebastian Konkol, http://blog.twistersolve.pl/2009/05/analiza-sieci-spolecznych-%E2%80%93-nauka-o-relacjach-w-spolecznosciach
- D. Batorski, Hypermedia, Never Ending Friending, http://www.hypermedia.pl/nef/prezentacje.html, październik 2008
- Social Networking: Will Facebook Overtake MySpace In The U.S. In 2009? http://www.techcrunch.com/2009/01/13/social-networking-will-facebook-overtake-myspace-in-the-us-in-2009
Zaloguj się, żeby dodać komentarz.