Lista blogów » siostry bukowskie

Jak szybko pozbyć się odstającego brzucha?

Zobacz oryginał

Sylwester i Wigilia to dwa bardzo ważne dni w roku, podczas których chcemy świetnie się czuć i pięknie wyglądać. Niestety, nie jest to łatwe i stanowi swego rodzaju sprzeczność. Która z nas nie miała tego dylematu: założyć seksowną obcisłą sukienkę na sylwestrowy bal, czy luźną, w której można czuć się swobodnie ? Najczęściej wygrywa to drugie. Święta to czas, kiedy nie liczymy kalorii, cieszymy się pysznymi tradycyjnymi potrawami i rozkoszujemy daniami, na które czeka się przez cały rok. Ze statystyk wynika, że 70 % Polaków w okresie świąt zjada dwukrotną normę swojego dziennego zapotrzebowania kalorycznego, co w efekcie może oznaczać nawet 3 kilogramy na plusie w ciągu 3 dni! Święta i Sylwestra dzieli raptem 4 dni, jaki więc sens ma zaczynanie jakiejkolwiek diety? Dodatkowo, jaki sens ma zaczynanie diety dzisiaj, skoro do świąt zostały nie całe dwa tygodnie ? Takich sprzeczności jest w naszym życiu mnóstwo: z jednej strony chesz ładnie wyglądać, z drugiej jednak wiesz, ze po drodze czeka mnóstwo pułapek, które nie spoób ominąć.

Dziś zajmiemy się tematem brzucha, jednej z najbardziej problematycznych części naszego ciała. Chcesz, aby Twój brzuch wyglądał lepiej do Sylwestra? Żeby nie odstawał, ładnie prezentował się w sylwestrowej sukience i nie stanowił żadnego kompleksu. W pierwszej kolejności wyrzuć wagę, ona nie jest żadnym wyznacznikiem. Miarka też nie będzie Ci potrzebna, masz czuć się lżej i swobodniej, bez konieczności regularnego sprawdzania, ile centymetrów ubyło. Jednemu wystarczą 3 cm aby różnica była ogromna, inny musi się ich pozbyć 10. A teraz konkrety. Wszystkie nasze "tajniki" i małe sekrety zebrałyśmy w jednym miejscu, abyś mogła do nich wracać przy każdej chwili słabości.

Zacznijmy od kilku prostych porad mentalnych:
1. Nie oglądaj tego, co Cię wkurza. Częstym problemem jest to, że szukamy motywacji w nieodpowiednich źródłach. Ludzie mają różne predyspozycje genetyczne i rożne pokłady determinacji. Ktoś, kto prezentuj swoją idealną figurę pod karaibską palmą tylko pozornie może wydawać Ci się inspirujący, być może w głębi duszy czujesz irytację, złość, delikatną zazdrość. W końcu też wkładasz mnóstwo serca i wysiłku w swoje treningi a mimo to nie jesteś nawet w połowie tak umięśniona. Pamiętaj, że ilu ludzi, tyle różnych typów sylwetek a ściganie się z innymi w tej kwestii jest tylko niepotrzebnym stresem (którego i tak mamy już za dużo). Łatwiej Ci będzie skupić się na własnych małych osiągnięciach. Ciekawość, która każe Ci zaglądać na wpędzające Cię w kompleksy profile może przynosić odmienny skutek, bo zamiast się motywować tylko się dołujesz. Jest wiele innych źródeł, trzeba je tylko odkryć.

2. Monitorowanie postępów. Są ludzie lubiący kontrolę własnych postępów a są tacy, dla których największą satysfakcją jest zadowalające odbicie w lustrze. Jeśl każdego dnia stajesz na wagę a ona ani drgnie to nie oznacza wcale, że stoisz w miejscu. Zdrowe nawyki mają pozytywny wpływ na wiele rzeczy a większości z nich nie da się zmierzyć za pomocą wagi. Ustal, czy codzienne prowadzenie dzienniczka i zapisywanie pomiarów daje Ci pozytywne odczucia, czy może Cię irytuje. Jeśli Cię drażni, zrezygnuj  z tej formy i znajdź swoją własną.

3. Obsesja własnych ograniczeń. Ludzie uwielbiają zamykać się w klatce własnych wymówek wmawiając sobie, że tyją bo tarczyca, bo hormony, bo nie mają gdzie trenować, bo zdrowe jedzenie jest za drogie, bo chcą korzystać z życia póki są młodzi... Mechanizmy obronne każdego z nas są inne ale to my sami najlepiej wiemy, na ile oszukujemy sami siebie, a na ile faktycznie podejmujemy nierówną walkę z pewnymi przeciwnościami. Przeanalizuj cały swój dzień, swoje nawyki i zachowania i wyciągnij konkretne wnioski. Jeśli czujesz, że jesteś po prostu leniwy i wmawiasz sobie, że coś jest z Tobą nie tak tylko po to, aby mieć dla siebie usprawiedliwienie to jedną osobą, jaką oszukujesz jesteś Ty sam. Walcz z własnymi słabościami i własną naturą.

PAMIĘTAJ:
Organizm to ekonomista a tkanka tłuszczowa jest mu potrzebna do życia. Jeśli wpadłaś na pomysł, żeby ograniczyć poziom tkanki do minimum to Twój organizm będzie robił wszystko, żeby do tego nie dopuścić. Jeśli chcesz pozbyć się oponki raz na zawsze, musisz to robić z głową. Głodówki czy obcięcie kalorii do minimum prędzej czy później skończą się efektem jojo. Norma poziomu tkanki tłuszczowej dla kobiet po dwudziestym roku życia to mniej więcej 22-25 %, ideał sylwetki dla tej samej kobiety to 17-21% natomiast zawodniczki sportów sylwetkowych mają tkankę na poziomie 10 %. Miej to na uwadze, gdy następnym razem zaczniesz krytykować swoje odbicie. 

DODATKOWO:
Walka z obszarami krytycznymi, czyli miejscami gdzie tkanka tłuszczowa gromadzi się w pierwszej kolejności jest trudna i potrafi zająć kilka lat. Miejsce, w którym tyjesz najszybciej również najwolniej traci nadmierny balast. Znasz to uczucie, kiedy po miesiącu uczciwej walki wydajesz się być drobniejsza choć masz wrażenie, że brzuch ani drgnął?

FOTA.jpg



WPROWADŹ TE PORADY W ŻYCIE, czyli jak szybko pozbyć się odstającego brzucha:

1. Początek dnia. Manipulowanie własnym metabolizmem zaczynami od szklanki wody z połową soku z cytryny oraz szczyptą soli (najlepiej himalajskiej lub kłodawskiej). Ten domowej roboty izotonik wypij na pół godziny przed pierwszym posiłkiem. Woda wypłukuje toksyny, podkręca metabolizm, utrzymuje skórę w dobrej kondycji.
2. Nie pij w trakcie posiłku. Odczekaj przynajmniej 30 minut przed jak i po posiłku. Wypijaj co najmniej 2 litry wody dziennie, w tym ziołowe napary, niesłodzone herbaty, czystek.
3. Ogranicz ilość spożywanej kawy do 1 filiżanki dziennie, bez cukru. 
4. Podjadanie jakichkolwiek produktów między ustalonymi posiłkami jest niewskazane. Wyznacz sobie konkretne pory posiłków, które dostosujesz do własnego trybu i organizacji dnia. Nie musisz jeść co 3 godziny, jeśli nie odczuwasz potrzeby. To od Ciebie zależy, czy lepiej jest Ci spożywać 5 posiłków czy 3, ważne jednak, aby zachować  konkretne przerwy, w trakcie których nie podjadasz.
5. Niedozwolone jest picie alkoholu, nawet w małych ilościach. 
6. W czasie walki z oponką na brzuchu niedozwolone są również oszukane posiłki, tak zwane cheat meale. Ten stosunkowo krótki czas, w którym chcesz się pozbyć brzuszka, w pełni poświęć na 'czyste' jedzenie. 
7. Trenuj co najmniej 3 razy w tygodniu, z uwzględnieniem serii ćwiczeń metabolicznych na spalanie tkanki tłuszczowej: burpees, jump squat, plank, mountain climbers. Te nazwy nic Ci nie mówią? Nie szkodzi! Możesz skorzystać z gotowego treningu na płaski brzuch, znajdziesz go na naszym kanale YouTube ---> klik!  Trening jest krótki ale intensywny, wykonuj go 3 razy w tygodniu a zobaczysz jak bardzo zmieni się obwód Twojego pasa.
8. Zaraz zjedzonym posiłku dokładnie umyj zęby mentolową pastą. To zdecydowanie zmniejszy ochotę na sięgnięcie po dokładkę.
9. Zawsze miej w domu świeże warzywa i owoce. Dzięki nim Twoje posiłki znacznie zwiększą swoją objętość, nie zwiększając przy tym swojej kaloryczności w znaczący sposób. Możesz to jeść bez ograniczeń: szpinak, sałata, brokuł, pietruszka, koperek, szczypiorek, ogórek, pomidor, cukinia, cebula, marchew, kalafior. 
10. Naucz się odróżniać zachcianki od głodu. 


Zaloguj się, żeby dodać komentarz.