Lista blogów » siostry bukowskie

Jak sobie radzić z jesiennym spadkiem motywacji. Sprawdzone sposoby na to, żeby chciało się chcieć.

Zobacz oryginał

Jesień to trudny czas pod każdym względem. Z dnia na dzień robi się chłodno i wietrznie, z szafy wyciągamy grube szaliki a wakacyjne „nicnierobienie” trzeba zamienić na sumienne wykonywanie szkolnych obowiązków. Pamiętam, że jako uczennica gimnazjum czy liceum nie lubiłam tego okresu bo od września do połowy grudnia na nic się nie czeka. Wychodząc rano z domu jest ciemno i zimno, masz sporo szczęścia jeśli akurat nie pada a gęsia skórka towarzyszy nam przez większość dnia. To taki czas, kiedy nie ma w kalendarzu szczególnych wydarzeń. Sylwester, początek wakacji, Gwiazdka, majówka to domena pozostałych miesięcy a jesienią czeka się raczej na ulubiony serial albo gorącą kąpiel po ciężkim dniu niż jakieś spektakularne wydarzenia. Zdjęcia, które wyskakują w wyszukiwarce po wpisaniu hasła „jesień” to klimatyczne obrazki przedstawiające ciepłe swetry, kolorowe liście, dynie, grzyby i jabłka a wszystko to okraszone szarlotką i kubkiem z gorącą herbatą. Bo jesień na zdjęciach to wdzięczny temat ale tę złotą, jaką chcemy sobie wyobrazić, mamy głównie we wrześniu. A co zrobić ze sobą w pozostałe miesiące, gdy złoty kolor zostaje zastąpiony szarym i brązowym? Wraz z końcem września lubią dopaść nas nasze wewnętrzne demony, które odbierają radość z życia i chcą, abyśmy za wszelką cenę czuli się jak ta pogoda za oknem. Ta Netflixowa pogoda nie sprzyja samorozwojowi więc doskonale rozumiemy skąd dziesiątki pytań jakie otrzymujemy, dotyczące tego jak się zebrać w sobie i zacząć działać. Dlatego dziś przygotowałyśmy dla Was krótką listę naszych osobistych porad. Ratują nas w te szare dni i pozwalają zebrać się w sobie.

BD6C5DD7-F062-474B-B83A-6374F18E5442%2B2

1. Zmarznięte ciało to nieszczęśliwe ciało. Poczucie komfortu to jeden z ważniejszych elementów zadowolenia, dlatego jesienią stawiamy na wygodę podwójnie. Odpada noszenie spódnic, sukienek, obcasów czy lekkich płaszczy. Musi być ciepło i wygodnie. Pewnie trendsetterki nie byłyby z nas zadowolone ale jesienią stawiamy na bardzo praktyczne rozwiązania bo z doświadczenia wiemy, że zimno pogłębia zdenerwowanie. I choć przychodzi dzień, kiedy chciałoby się założyć sukienkę, botki i lekką skórzaną kurtkę to rzeczywistość jest jaka jest. Na zdjęciu w parku, otoczona bukietem kolorowych liści wyjdziesz przecudownie ale w praktyce przyjdzie Ci biec na tramwaj w deszczu z ciężką torbą na ramieniu. Jeśli więc wiesz, że konkretnego dnia musisz być jak najbardziej produktywna to postaw na wygodę. Ponadto jest mnóstwo praktycznych i stylowych ubrań, jest w czym wybierać.

2. Pogoda Netflixowa. Ochota na tłuste, słone i słodkie jedzenie jest w tym okresie dużo wyższa niż zwykle. Skoro za oknem plucha to najlepszym sposobem na przyjemne spędzanie czasu jest zamówienie pizzy, najlepiej wprost z dostawą do łóżka. Niestety, zła dieta bogata w kalorie a uboga w witaminy i składniki mineralne sprzyja złemu samopoczuciu i demotywacji. Śmieciowe jedzenie pogłębia niską samoocenę, poczucie beznadziejności i podły nastrój jeśli więc czujesz się wyjątkowo bezproduktywnie to paczka chipsów tego nie zmieni. Zadbaj o to, aby Twój dzień dobrze się zaczął. Zjedz odżywcze i zdrowe śniadanie i nad kubkiem kawy przemyśl (nawet pobieżnie) swój dzisiejszy jadłospis. Planowanie posiłków pomoże Ci uniknąć napadów głodu. Skorzystaj z naszych przepisów na smaczne i zdrowe dania, znajdziesz je w zakładce „kitchen”.
Jeśli w trakcie nauki najdzie Cię ochota na słodkie to miej pod ręką słoik z pysznymi fit ciachami albo domowej roboty kulki orzechowe (znajdziesz je w naszej książce Słodko Zdrowe).


Możesz też sięgnąć po gorzką czekoladę. Działa korzystnie na pracę mózgu i ma dobry wpływ na układ krwionośny i serce. Wybieraj tę o wysokiej zawartości kakao. A taką charakteryzuje się batonik TAK PROSTO z 80% kakao w czekoladzie z suszoną śliwką, który skutecznie zaspokoi ochotę na łakocie..
Baton kosztuje około 3 zł i z pewnością umili Ci późne wieczory spędzone nad książką. Możesz wziąć go ze sobą do szkoły, do pracy czy gdziekolwiek chcesz i z pewnością będzie to o wiele lepszy wybór niż pączek czy drożdżówka.
Dostępny w kilku różnych wariantach smakowych: orzech i kulki zbożowe, żurawina i quinoa oraz śliwka i musli.

IMG_1483%2B2.JPG

3. Rzeczy zapomniane .Piękna pogoda sprawia, że człowiekowi aż się chce ale w tej brzydkiej też można odnaleźć zalety. Jeśli należysz do osób, które chciałyby pochłonąć każdy promień słońca a chwile spędzone w murach są dla nich stracone to nic dziwnego, że aktualny stan rzeczy może przygnębiać. Mała rada: zastanów się nad tym, czego zwykle nie robisz (bo szkoda Ci czasu albo nie chcesz marnować pięknego dnia) i wykorzystaj fakt, że mamy jesień. Każdy z nas ma w domu gry planszowe, gry komputerowe, albumy ze zdjęciami czy puzzle. Zwykle leżą na dnie szafy bo życie ucieka między palcami i jest za krótkie aby znaleźć jeszcze czas na tego typu rozrywkę. Kolejny długi wieczór spędź dla odmiany nad czymś, czego dawno nie robiłeś. Rzeczy zapomniane potrafią dać mnóstwo radości kiedy wraca się do nich po czasie.

4. Coś dla ciała. Dbając o ciało robisz coś również dla swojej duszy. Działa to relaksująco i podnosi samopoczucie dlatego długie i chłodne wieczory to idealny czas na peeling, maskę na włosy czy maseczkę do twarzy. Domowe spa nie tylko pomoże Ci poczuć się piękną ale pomoże się odstresować i przegonić czarne myśli. Dobrym pomysłem będzie też skorzystanie z sauny, łaźni parowej albo groty solnej. W Twoim mieście nie ma takiej możliwości? Nic nie szkodzi. Prywatna wanna w towarzystwie kadzidełek, świec i olejków eterycznych powinna wystarczyć. Włącz nastrojową muzykę, zgaś światło i po prostu się wycisz. Pomaga!

5. Zapisuj. Pamiętasz pamiętniki prowadzone w dzieciństwie? Obiecywałaś sobie, że będzie prowadziła go każdego dnia. W dorosłym życiu to niemożliwe co nie zmienia faktu, że warto mieć swój kalendarz czy notes, będący powiernikiem myśli. Zapisuj w nim swoje plany, ważne daty, zadania dnia codziennego. Dzięki temu będziesz bardziej zorganizowana i gotowa na nowe wyzwania. Prowadzenie takiego kalendarza pomaga w byciu bardziej sumiennym. Wykorzystaj go również do spisywania własnych myśl.

9C1FD412-C4F1-4695-9320-DDFCE2B384C4%2B2

Zaloguj się, żeby dodać komentarz.